Μπλόκο στις κομπίνες e-shops βάζει νέα υπηρεσία
admin 05/26/2021
Πώς σχεδιάζει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης να κινηθεί στον πόλεμο που έχει κηρύξει κατά των αναξιόπιστων ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η υπηρεσία Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου σε τέσσερις μήνες ζωής έχει κλείσει επτά e-shops.
Μία νέα υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης υπόσχεται να βάλει τέλος στην ασυδοσία κάποιων αναξιόπιστων ιδιοκτητών e-shops οι οποίοι, εκμεταλλευόμενοι την αύξηση των διαδικτυακών αγορών που σημειώθηκε εν μέσω πανδημίας, αισχροκερδούν πουλώντας είτε προϊόντα-μαϊμού είτε… αέρα κοπανιστό.
Η υπηρεσία Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου μετρά μόλις τέσσερις μήνες ζωής αλλά έχει ήδη κάνει αισθητή την παρουσία της στο χώρο κλείνοντας επτά e-shops που δεν τηρούσαν τις υποχρεώσεις τους προς τον πελάτη, καταλογίζοντας πρόστιμα και κατάσχοντας 20.000 απομιμητικά προϊόντα.
Όπως είπε ο διευθυντής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου Σπύρος Περιστέρης στο Ο3 της ΕΡΤ3, η υπηρεσία κινείται με βάση τις καταγγελίες πελατών αλλά και στηριζόμενη στη δική της έρευνα. Η μεγαλύτερη δυσκολία της είναι να εντοπίσει τα αναξιόπιστα e-shops αφού τα «ύποπτα» ηλεκτρονικά καταστήματα δεν γνωστοποιούν στοιχεία εντοπισμού τους. Επιπλέον η επιλογή της αντικαταβολής για την πληρωμή του προϊόντος τούς βολεύει γιατί είναι πιο ασφαλής για τους ίδιους εξασφαλίζοντας τον μη εντοπισμό τους. Όσο για το στοιχείο που θα πρέπει να μας καταστήσει καχύποπτους ως πελάτες είναι η πολύ χαμηλή τιμή ενός προϊόντος.
Μια και το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει οι πολίτες θα είναι καλό να έχουν υπόψη τους ότι οι κακόβουλοι επαγγελματίες δραστηριοποιούνται σε όλα τα είδη εμπορίου (ένδυση, υπόδηση, αξεσουάρ Η/Υ και κινητών) γι’ αυτό μπορούν να επικοινωνούν για οτιδήποτε πηγαίνει στραβά στις διαδικτυακές αγορές τους με τον τετραψήφιο αριθμό 1520.
Ένα ακόμη εργαλείο στα χέρια του πελάτη θα είναι το σύστημα πιστοποίησης των αξιόπιστων e-shops που προτίθεται εφαρμόσει η νέα υπηρεσία σύμφωνα με τον κ. Περιστέρη. Το μέτρο αυτό θα λειτουργεί προληπτικά υπέρ του καταναλωτή αφού τα λουκέτα στα ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν προϊόντα «μαϊμού» μπορεί να αποτρέπουν επίδοξους απατεώνες αλλά δύσκολα παίρνει κανείς τα χρήματά του πίσω αν έχει ήδη πέσει θύμα απάτης.
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ